Derfor er Facebook annoncering effektivt for mange virksomheder

20. september 2018

Facebook Annoncering Er Et Ganske Effektivt Værktøj For Utallige Virksomheder. Hvorfor?

Facebook er blevet en af de mest populære platforme inden for online marketing, blandt andet fordi man som annoncør har adgang til en meget stor mængde data. Dette giver mulighed for at kunne opsætte en række forskellige typer annoncer ud fra, hvilket produkt eller hvilken service man som virksomhed tilbyder.

Gennemsnitligt har vi omkring halvanden milliard brugere på Facebook, der åbenlyst varierer fra direktører til studerende til virksomheder. Alt imens kommunikationen på platformen er tydelig, er det ikke altid nemt at kommunikere med brugerne fra marketing-standpunktet. Det er, for de fleste brands, ikke nok at slå content op på Facebook siden – særligt for de, der netop er startet. Det virker efterhånden kun for dem, der er ekstraordinært kløgtige.

I dette indlæg går vi i dybden med fordelene ved Facebook annoncering, som ligeledes er vores kerneprodukt.

 

Er Facebook Annoncering Profitabelt For Alle?

Dette spørgsmål afhænger af branche, produkt og målgruppe. Derfor har vi lavet en test baseret på vores mange erfaringer, der kan give dig et overblik over dine chancer for succes på Facebook. Det er vigtigt at sige, at det ofte ikke bliver profitabelt, hvis du kaster dig ud i det uden erfaring. Det er svært at mestre, men det er dét, vi har brugt mange år på at lære. Både B2C og B2B virksomheder kan have gavn af annoncering. Særligt kan webshops gavne af annonceringen, hvor man kan nyde godt af årstider eller begivenheder såsom black friday, juletiden og lignende.

 

Facebook Annoncering I B2B Virksomheder – Virker Det?

Gennem tiderne har der været et forøget fokus på Facebook annoncering for B2B-virksomheder, og spørgsmålet om hvorvidt de kan få succes med det. Segmentet for den type virksomheder er nemlig bare mere kompliceret at markedsføre sig selv overfor. Det kræver i de fleste tilfælde nemlig flere beslutningstagere til at købe noget med firmakortet. Derfor er beslutningsprocessen også længere, sammenlignet med B2C, og dette medfører også en længere konverteringstid. Vi har gennem vores erfaringer udviklet en række gode råd til, hvordan man får succes med Facebook annoncering i en B2B virksomhed. Dette kan du læse langt mere om her.

 

Hvorfor Facebook Annoncering?

Facebook annoncering vil i langt de fleste tilfælde hjælpe dig med vækst i dag. Annoncerne kan blive så målrettede, at kunden ofte støder på dét, de i forvejen var på udkig efter. Man har set mange eksempler på, at Facebook annoncering har performet langt bedre end Google Adwords, når man sammenligner Cost Per Acquisition (CPA). Det, der især bidrager til, at Facebook annoncering er en af de stærkeste kanaler inden for online marketing er måden, man kan opsætte målgrupper på.

 

Opbygning Af Målgruppe

Facebook annoncering giver nemlig anledning til, at man med de rette metoder kan finde de helt rigtige målgrupper, der reagerer bedst på virksomhedens produkter eller services. Det handler, groft sagt, om at finde den bedst performende målgruppe. Dette er meget svært for den uerfarne annoncør, men hos os er det step 1. Herfra er brugen af custom audiences og look-a-like audiences vigtige tools for at udvikle målgruppen. De vil, i sidste ende, være med til at opfylde målsætningen/formålet for annonceforløbet.

 

Utallige Redskaber

Der findes mange effektive redskaber i annonceringen, som gør det muligt at markedsføre adskillige produkter eller services på den bedst mulige måde – både til B2B og B2C virksomheder. Der er eksempelvis mulighed for at skabe lead ads, karruselannoncer og billedannoncer. Disse kan du læse og se mere om her.

 

Facebook Annoncering Med The Marketing Guy

Vi er eksperter i annoncering på Facebook og har, igennem mange års arbejde med det, udviklet erfaring med adskillige opgaver. Det har også givet os redskaber til at vurdere, om der er noget at hente for netop din virksomhed. Prøv vores test her og se om din virksomhed har potentiale for succes på Facebook. Testen er ikke begrænset til iværksætteren eller den veletablerede virksomhed. Den måler potentialet på enhver type virksomhed.

Vi tager også gerne en uforpligtende og gratis snak med dig, om din virksomheds potentiale på Facebook. Følg blot kontaktsiden eller ring direkte til os på 60 14 60 17.

Cookie-mark

Zack Muckerberg elsker cookies

Det burde du også. Klik OK hvis du vil være fed ligesom Muckerberg. Læs indholdet af Marks Cookies lige her.
Bliv fed Afvis