Billedeannoncer
Billedeannoncer er den mest ligetil måde at komme ud med dit budskab på Instagram. Billeder kan både være kvadratiske og i bredformat. Instagram er pakket med billeder i æstetiske, lækre designs, og det skal man udnytte! Husk at du konkurrerer med tusindvis af flotte billeder af mad, rejser, fashion, og alt imellem. Fælles for det bedste materiale på Instagram er, at det er stilfuldt og velkomponeret. Derfor skal dine fotoannoncer kun bestå af dit allerflotteste billedmateriale, så du stikker ud blandt billeder af lækker mad, azurblå vand og sandstrande og flotte modeller.
Karruselannonce
Ligesom med videoannoncer, giver karruselannoncer dig muligheden for at vise dit produkt og dets USP’er fra flere vinkler, eller flere produkter på én gang. Karruselannoncen er derfor idéel til for eksempel webshops, fordi du kan sammensætte én annonce med dine mest sælgende produkter.
Der er mange muligheder for at bruge karruselannoncen kreativt, da brugerne kan interagere ved at swipe højre og venstre for at se mere. Denne annoncetype kan derfor også bruges til at fortælle en lille historie om det problem dit produkt løser i flere steps. Du kan vise op til 10 sammenhængende billeder eller videoer i ét post.
Videoannoncer
Ligesom med fotoannoncer, er der med videoannoncer på Instagram rig mulighed for at præsentere din virksomhed visuelt. Videoen kan vare op til 60 sekunder, og være enten kvadratisk eller i bredformat. Lyd og bevægelse giver flere muligheder i forhold til stillfotos, og stiller på samme måde flere krav til kvaliteten. Hvis videoen har lyd, så sørg for at den er af høj kvalitet, og hvis der er tale, så husk undertekster. I videoannoncer giver du potentielle kunder et mere detaljeret indblik i din virksomhed, og hvad du tilbyder. I videoformatet handler det om at fastholde opmærksomheden i længere tid, så sørg for at være så relevant som muligt for kunden, fra start til slut.
Instagramannoncering
I modsætning til Facebook som fungerer på app og desktop, så er Instagram kun en app. Det betyder desværre også at du får den dårlige konverteringsgrad fra mobilen. Det er der ikke nogen måde at komme uden om. Generelt konverterer vi dårligere på mobil. Men der er to ting der virker rigtig godt på Instagram.
1. Branding
2. App downloads
Hvis du arbejder med en af de to overstående så kan du godt komme igang med at teste Instagram. Hvis dit segment bruger instagram er der utrolig meget at hente her. Vi har set annoncer i Danmark der skaffer installs til to kr. pr. bruger og en god brandingannonce kan nemt komme helt ned og koste 20 kr. pr. 1000 personer der ser den.
Det man altid skal huske er at Facebook, Instagram (og alle andre Sociale medier) kun er interesseret i én ting, og det er at folk bliver ved med at bruge dem. Derfor bliver du belønnet for en god annonce. Jo mere engagement du skaber, jo mere du holder folk i app’en, des billigere bliver din annonce.
Vi er klar til at tage noter!
Vi sidder klar til at tage en helt og aldeles uforpligtende snak med dig om din virksomheds potentiale på Facebook, og hvilken type markedsføring og annoncering som passer bedst for dig. Vi (og dine kunder) venter.