Sådan gik Planet Nusa fra 2 til 8 medarbejdere på ét år

25. august 2021

Vores samarbejde startede juli 2020, og siden vi overtog annonceringen på Facebook og Instagram har Planet Nusa vækstet forretningen og ansatte betydeligt. 

 

Høj ROAS og lavt spend

Da vi første gang får adgang til kontoen, er det tydeligt, at de fleste kampagner faktisk har en rigtig god performance. Der er en del køb, CPA er i den lave ende og ROAS er relativt høj – branchen taget i betragtning.

Men Planet Nusa kom til The Marketing Guy, fordi de gerne ville skalere deres forretning. Det er ikke nok med en lav CPA og høj ROAS, hvis der ikke er et højt spend. Derfor var vores opgave at skrue væsentligt op for spend – og samtidig sørge for at det forblev profitabelt.

 

Valideringsforløb

Vi starter altid et forløb med en ny kunde med det vi kalder et valideringsforløb. Her testes alle de mest fundamentale parametre igennem. I sin essens er det: Hvordan skal der segmenteres, hvordan skal der illustreres og hvordan skal der kommunikeres. På baggrund af den data vi havde på kontoen, vidste vi at lookalike og retargeting fungerede, men vi startede alligevel med en test af målgrupper for at se om der kunne gemme sig flere performende segmenter. 

Udrustet med nye segmenter, gik vi videre til en test af kommunikation. I denne test viste dataen, at én specifik vinkel af kommunikation havde en 60% billigere CPA end den anden billigste tekst. Vi oplever, at det kan komme lidt som en overraskelse, at vi tester tekster, når Facebook og Instagram er medier med billeder og videoer i fokus, men vi har flere gange erfaret, at den rigtige vinkel kan halvere CPA.

Derefter igangsatte vi en contenttest. Vi skulle finde ud af hvilken type content og annonceformat, der kunne skabe den laveste CPA. Det var tydeligt at content med founderne, og billeder, hvor baggrunden er redigeret til nogle iøjnefaldende farver, performede godt. Sidenhen har vi testet mange forskellige contentformater – og resultatet er næsten altid det samme: autentisk content – resulterer i den laveste CPA.

 

 

 

Efter at have arbejdet med Planet Nusa i en længere periode, har vi også fundet frem til, at Instagram Stories er et format, der ikke kun får mange eksponeringer billigt, men faktisk også formår at give en del salg og høj ROAS. Derfor producerer Planet Nusa også Story-specifikt content. Typisk er Stories en placering, som er svær at få til at konvertere, da placeringen, som udgangspunkt, er bedre til branding end konverteringer, men med Planet Nusa-casen har vi udarbejdet story-specifikt content, som faktisk til tider har outperformet feedplaceringen i volumen og CPA.

 

Sense of Urgency

Det er generelt meget svært for e-commerce, at skabe en sense of urgency omkring produkter uden at skulle lave tidsbegrænsede tilbud, som slider på brandet. For hvorfor skal man købe et par tights fra Planet Nusa i dag fremfor næste uge?

Det griber Planet Nusa an på 2 måder:

  1. De fleste af deres produkter bliver lavet i begrænset oplag. Hvilket naturligt betyder, at der forekommer en rimelig sandsynlighed for at den ønskede style og størrelse er udsolgt. Og der kan gå noget tid før produktet er på lager igen.
  2. 10% rabat på første køb. Når man lander på hjemmesiden, får man en pop-up med mulighed for at signe up til deres nyhedsbrev mod en rabatkode, der giver 10%.

Begge elementer gør vi også brug af i vores annoncering. Vi kører altid kampagner med rabatkoden, selvom det faktisk ikke er alle kunder, der benytter sig af den på webshoppen. Og når Planet Nusa har restock på en style, sørger vi for at skrue op for spend, da vi ved at mange fra målgruppen efterspørger dette, hvorfor det handler om at nå så langt ud som muligt.

 

Branding

Sideløbende med annonceringen på Facebook og Instagram, sørger Planet Nusa også for at arbejde på at styrke deres brand. For selvom samarbejdet har været en stor succes, er dette er ikke nogen plug-and-play-løsning, vi kan implementere på alle kunder. Planet Nusa arbejder benhårdt på deres brand. Det sker bl.a. ved collabs med influencers, som har en målgruppe, der passer med brandets egen målgruppe. Det behøver ikke at være Danmarks største influencers, men dette er et format, der virker rigtig godt, hvilket ses tydeligt, da de tit får udsolgt på collab-produkter. Dernæst sker branding også ved, at Planet Nusa har rigtig gode og flotte core-produkter. Dem sælger vi rigtigt mange af og tit er de faktisk også udsolgt. I ny og næ kommer et core-produkt i en ny farve. Her plejer salget også at stikke af – Planet Nusa ved nemlig at deres kernekunder, som allerede ejer denne style, naturligvis også kunne være interesseret i en anden farve. 

 

Fra 2 til 8 på teamet

Da vi startede samarbejdet med Planet Nusa, var de kun 2 medarbejdere, nemlig de to foundere. I skrivende stund er de kommet op på 8 medarbejdere i alt. En synergi mellem lækre produkter, god branding med influencers, collabs og annoncering på sociale medier har betydet at Planet Nusa løbende har vækstet forretningen – og derfor fået travlt nok til at de skulle bruge flere og flere hænder i teamet.

Cookie-mark

Zack Muckerberg elsker cookies

Det burde du også. Klik OK hvis du vil være fed ligesom Muckerberg.
OK