SÅDAN STIGER MAN 1000% I SALG MED INFLUENCERS – OG SLÅR TOM BRADY.

28. juli 2021

Sådan stiger man 1000% i salg med influencers.

En stor del af branding og salgs-strategien bag Christopher Cloos har været deres exceptionelt dygtige måde at arbejde og skabe kontakt med influencers på. Med deres målsætning om at beklæde en million ansigter med deres briller, gælder det også om at beklæde de rigtige ansigter for at vise vejen frem, og det har været et stort fokuspunkt for os i annonceringen. Samarbejder tæller bl.a. Robin Thicke, Nicklas Bendtner, Philine Roepstorff, FCK-mandskabet, Peter Falktoft og Esben Bjerre – og senest superbowl verdensstjernen Tom Brady.

 

 

Hvordan skal man arbejde med influencers?

I ejendomsbranchen er det beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed. Med influencers er det relevans, relevans, relevans. Selvom du har anskaffet dig nogle store influencers, men som ikke er oppe i tiden, så bliver det svært. Derudover skal man være bevidst om, at influencers er som et segmenteringsværktøj. De kan skildre, om man får succes eller ej, og der ligger et større beachhead-marked bag, end man kan forestille sig. Selvom Tom Brady har fungeret godt i Danmark, så har andre danske influencers vist sig at performe endnu bedre. Selv da det lykkedes Brady og Tampa Bay Buccaneers at vinde Super-bowl.

Da vi indledningsvist launchede med Tom Brady og hans nye kollektion, så vi dog en stigning i salg på over 1000%. Men her er det stadig vigtigt at snakke relevans. Tom Brady har i de sidste mange måneder været en af de største navne i USA, hvorfor det har været ultra relevant dér. På annoncesiden fik vi på det amerikanske marked i samme periode 9x flere salg end på alle andre markeder. Når man launcher, skal man derudover være opmærksom på den indledende interesse. Stigningen på over 1000% skete kun over de første tre dage. Derfor har vi set, at ad fatigue og generelle drop i salg kommer tidligere end ved andre annoncer generelt. Derfor skal man ikke forvente, at man kan holde momentum i samme stil som ved den indledende launch.

 

 

Sådan slår (og outperformer) man Tom Brady

Her går vi fra store influencers til at have et blik mod de mindre. Mindre influencers kan nemlig også være en meget effektiv salgskanal. At arbejde med mange små influencers kan skabe mere autenticitet, og de er ofte mere relevante for dem, som følger dem. De er mere personlige og vil i højere grad udstråle, at de mener dét, de siger. Omvendt kan større influencers nå ud til rigtig mange, men være mindre relevante og mere kommercielt orienterede. Så, i vores optik, hellere 10 mikroinfluencers end én stor. En af de annoncer vi lykkedes bedst med, lancerede vi sidste år, hvor vi kørte annoncer med Peter Falktoft og Esben Bjerre. Blot ved hjælp af normale push annoncer lå vi med en 3 gange højere fortjeneste i DK, end vi nogensinde gjort med annoncer med Tom Brady.

Så måden, hvorpå man slår og outpeformer de store og kendte influencere, er at finde mindre, men mere relevante influencere i de givne markeder. Dog har de store influencere en fordel, da man også kan aftale deling af audiences. Her har de større influencere mere at byde på og mere data, hvilket i mange tilfælde kan være et rigtig godt segmenteringsværktøj, som vi med Christopher Cloos har nydt godt af.

 

 

Folk køber sig stadig ind på produkterne

Influencere er dog stadig ikke det eneste svar på en skalérbar måde at annoncere på. Imens vi kørte annoncer med Tom Brady, Nicklas Bendtner og andre kendte influencer-navne, så er det gentagne gange sket, at vi har fået nogle af vores standard kreativer til at outpeforme influencerne. En ting, vi har kørt annoncer med, har været med et vintermotiv som blev launchet tilbage i januar 2020. Selv den dag i dag (i sommeren 2021) er det stadig en af vores bedste performere, og vi har stadig haft dem aktive over vores sommerperioder. Der er en særlig æstetik og eksklusivitet over disse kreativer, som har været årsagen til denne performance, og som har været svær at genskabe med andre motiver.

Den store pointe med dette skriv er altså, at man aldrig skal undervurdere effekten af “skud på mål”. Med influencere kan du være heldig at ramme plet med den ene store millionsatsning, men der er også en overhængende risiko for, at den store influencer har en dårlig dag og virker uengageret på sit content. Hvis du bruger pengene på 10 mindre influencere, øger du chancen for at én af dem har lige præcis den ild i øjnene, som folk kan spejle sig i, og at nogle af dem rammer den høje relevans for netop deres segment. Det samme gør sig gældende med det generiske content: Test så mange hypoteser af så muligt, og lad være med at hænge fast i det trygge, så rammer du en dag vinterbilledet, der outperformer Tom Brady.

Cookie-mark

Zack Muckerberg elsker cookies

Det burde du også. Klik OK hvis du vil være fed ligesom Muckerberg.
OK