Facebookannoncering

Billedeannoncering på Facebook

Et af de mere klassiske annonceformater er RPP-annoncen, som med ét stort ikonisk billede kan vise din virksomheds produkter eller services. Formålet vil blandt andet være at vække interesse hos dine kunder, skabe brand-awareness, trafik og konverteringer – alt efter målsætningerne med annoncen. Dette er det mest typiske format og kan, grundet den høje kendskabsgrad blandt Facebooks brugere, skabe rigtig gode resultater med den rigtige opsætning.

The Marketing Guy har flere års erfaring med blandt andet denne type annoncer, og kan derfor hjælpe dig med at finde frem til lige præcis hvordan din annonce skal skræddersys, så den genererer de bedst mulige resultater for din virksomhed.

Karruselannoncer

En anden supereffektiv annoncetype, Facebook arbejder med, er karruselannoncen – også kaldet MPA: Multi Product Ad.

Dette annonceformat giver dig muligheden for at promovere op til 10 af dine produkter i blot én annonce. Man kan derved spore sig ind på hvilke af ens produkter, kunderne finder mest attraktive, og kan tilmed måle hvilke af dem der har størst interesse og trækker flest clicks. Med denne annoncetype går vi både efter konverteringer og databaseret learning om hvad der virker for dit brand. MPA’en kan blandt andet bruges til at teste din virksomheds USP’er, så du kan lave en fuld analyse af, på hvilke områder du bidrager med mest værdi for dine kunder. Disse data kan bruges til at optimere dine annoncer fremadrettet, men også din hjemmeside og andre platforme.

Videovisninger

Folk elsker at fordybe sig i sociale medier, og Facebook er ingen undtagelse. Ud fra Facebooks egne tal, er folk på Facebook 46 minutter om dagen i gennemsnit. Især videoannoncer er effektive, da elementet af bevægelse hurtigt fanger og fastholder opmærksomheden.

Underholdende video kan være med til at drive mere trafik til din virksomhed, skabe højere engagement og i det hele taget mere omtale. Hos The Marketing Guy har vi specialiseret os i at skabe resultater gennem brugen af videoer på sociale medier, og at udnytte vores strategier til at få videoerne til at gå viralt hvis muligt.

play

Leadannoncer

Lead Ads (leadannoncer) er en af de bedste annoncetyper, Facebook har introduceret. Leadannoncer er ekstremt effektive til at indsamle e-mail-adresser (f.eks. til at udsende nyhedsbreve), telefonnumre til salgsopkald, deltagere til konkurrencer og meget andet. Gennem leadannoncer kan The Marketing Guy hjælpe dig med at konvertere nyttig data til lige præcis de målsætninger, du har sat for din virksomhed.
Vi guider dig selvfølgelig smertefrit igennem hele processen med leadannoncering, så det eneste du skal fokusere på, er hvordan du udnytter alle dine nye leads mest optimalt.

Facebookannoncering

Når man skal forstå, hvad der gør sociale medier til et af de mest fantastiske markedsføringsredskaber hidtil, er man nødt til at kigge på “Push” vs “Pull” markedsføring. Pull-markedsføring ser vi på platforme som Google AdWords, hvor folk selv opsøger dit produkt. Hvis du ved, at du skal bruge et løbehjul, så søger du efter det på Google. Her kan du så se nogle reklamer, som sørger for at „trække” (pull) dig i den rigtige retning. Det er med andre ord et ret nemt salg, men der er dog en kæmpe ulempe. Selv når det går rigtig godt, kan du ikke bare skrue op for budgettet, og regne med automatisk at få flere kunder. Du er begrænset af hvor mange der faktisk søger efter dit produkt. Det er her at Facebook og andre sociale medier og „push” kommer ind i billedet. Her handler det om at skabe en interesse hos forbrugeren, og om at „skubbe” (push) dit produkt ud til kunderne.

Her skal du ikke bare styre folk i den rigtige retning – du skal finde dem, og så skal du sælge. Derfor kræver det også meget tid. Du skal ramme flere personer, før du laver et salg, men hvis du kan få Facebook til at virke, er du ikke begrænset af antal søgninger. Kun af, hvor mange personer der findes på Facebook – og det er mange!

Lad os sige at du har en hel ny service, som ingen ved eksisterer, og ingen kender dit navn endnu. Hvad gør du så? Du kan ikke lave AdWords, for der er ingen der søger på dig eller din service. Men du kan lave en annonce på Facebook eller Instagram. Her kan du ramme hundredetusindevis af personer for ret få penge. Oven i det så bliver du belønnet, når du laver godt content. Så når du har en service eller et produkt, folk virkelig godt kan lide, så liker, kommenterer og deler de, og det danner historier hos deres venner. Det er altså gratis markedsføring for et produkt som ingen kendte før du begyndte at annoncere på sociale medier.

Det er præcis det der skete for virksomheden SOUNDBOKS, som vi hjalp tilbage i 2015. Her gik brandet fra at være fuldstændig uden tracktion og kendskabsgrad, til at have en millionomsætning på fire måneder. Du kan læse om denne case her.

take-notes

Vi er klar til at tage noter!

Vi sidder klar til at tage en helt og aldeles uforpligtende snak med dig om din virksomheds potentiale på Facebook, og hvilken type markedsføring og annoncering der passer bedst for dig. Vi (og dine kunder) venter.

Cookie-mark

Zack Muckerberg elsker cookies

Det burde du også. Klik OK hvis du vil være fed ligesom Muckerberg.
OK