TikTok-annoncering

TikTok er velegnet til de fleste virksomheder, men ikke alle. TikTok-annoncering er ideel til virksomheder, der leder efter et stort og engageret publikum. Her er nogle statistikker, der skal tages i betragtning: I 2022 har TikTok en gennemsnitlig engagementsrate på 17,99%, en samlet 90% af brugerne, der besøger appen mere end én gang om dagen i gennemsnitligt 52 minutter om dagen. I betragtning af alle disse tal er TikTok en af ​​de bedste platforme for publikumsengagement.

Videoplatform

TikTok er det hurtigst voksende sociale medie i verden og har over 1 milliard aktive brugere. Formen er små videoer på op til 60 sekunder, som kan tilsættes musik eller brugerskabt lyd, filtre, tekst, emojis og animerede giffer. Indholdet på TikTok er baseret på adfærd og ikke forbindelser, og dette skal man konstant have i mente, når man arbejder på TikTok-platformen.

Create TikToks, not ads

»“TikTok er en ‘hygge’-platform, hvor brugeren kommer for ‘at løfte humøret’« – TikTok. 

Content skal passe ind i denne setting. Derfor nytter det ikke noget at lave traditionelle/kedelige annoncer. Det er essentielt, at virksomheder er up to date på diverse trends ift. sange, danse og lifehacks. TikTok content skal generelt være så autentisk og upoleret som overhovedet muligt. Hvis en video fremstår for kommerciel, vil den højst sandsynligt ikke performe særlig godt.

Spark Ads (Gnistannoncer)

Videoannoncer, som er udarbejdet af en virksomhed for at promovere et produkt eller en tjeneste, fungerer godt, men brugergenereret indhold (UGC), som er lavet af reelle kunder og forbrugere, har ofte større indflydelse og skaber større troværdighed. Udover at det på denne måde bliver væsentlig nemmere at lave samarbejder med influencers, så fungerer Spark Ads således, at du promoverer et organisk opslag, men alt engagement (likes, kommentarer og delinger) bliver stadig tilknyttet det organiske opslag.

Hvorfor bruge Sparkads?

  • 42% more conversions than non-Spark Ads*
  • 300% more likes than non-Spark Ads videos**
  • 2.1x the engagement that non-Spark Ads receive**

ReWatch og Watch Through > Likes, kommentarer og delinger

TikTok-algoritmen er anderledes end Meta. ReWatch og Watch Through rates er vigtigere end likes og kommentarer. Derfor bliver du også nødt til at skræddersy dit content til TikTok. TikTok content kan godt fungere på Meta-platformen, men dette gælder ikke den anden vej rundt! Content kommer altid i første række på TikTok-platformen, og derfor kan du sagtens gå viralt med en video, selvom du er en nyopstartet profil og ikke har særlig mange følgere.

Hvorfor TikTok?

 

Der er en grund til, at en af de største trends, der har været på TikTok, hed: “TikTok made me buy it”.

– 52% af brugerne siger, at de finder nye produkter via TikTok-annoncer
– 45% af brugerne siger, at de ikke skelner mellem annoncer og almindeligt videoindhold på TikTok, hvorimod det på andre SoMe-platforme kun sker hos 29% af brugerne

– 61% af brugerne mener, at TikTok-annoncer er anderledes end på andre SoMe-platforme 

– 88% af brugerne elsker at finde nyt content, mens de bruger appen 

– 71% af de køb, som sker på TikTok, er ikke planlagte i forvejen. Dermed er TikTok er den førende platform for spontane køb!

take-notes

Vi er klar til at tage noter!

Vi sidder klar til at tage en helt og aldeles uforpligtende snak med dig om din virksomheds potentiale på Facebook, og hvilken type markedsføring og annoncering som passer bedst for dig. Vi (og dine kunder) venter.

Cookie-mark

Zack Muckerberg elsker cookies

Det burde du også. Klik OK hvis du vil være fed ligesom Muckerberg. Læs indholdet af Marks Cookies lige her.
Bliv fed Afvis