Drømmer du om en investering i Løvens Hule?
5. januar 2021

Mathias Brok
28. juli 2017
Når du skal lave grafik til dine annoncer, er det ikke altid det design du selv synes er bedst, fedest og flottest – mesterværket – der virker bedst.
Her er 5 tips til at forbedre billederne til dine Facebook-annoncer.
Noget af det vigtigste ved Facebook-annoncering er at split-teste billeder. Folk reagerer meget forskelligt på budskaber, ‘rigtige’ billeder, designede billeder og farvekombinationer.Derfor er det typisk ikke nok blot at designe et billede og sætte det live. Lav i stedet nogle forskellige versioner af billedet med forskellig stil. Efter noget tid vil du kunne se hvilke billeder og tekster dit segment reagerer bedst på, og derved kan du optimere din annonce ved at sortere de mindst populære fra.
Folk bliver bombarderet med annoncer i deres newsfeed. Derfor er det en god idé at fange deres opmærksomhed med noget der er anderledes, i forhold til hvad de er vant til at se. Her kan et eksempel være, at benytte sig af animation/video. Det kan give en ny dimension til dit ellers gode still-billede.Det kan bare være en lille ting som f.eks. på billedet her, hvor der kommer luftbobler ud af dykkerens iltmaske, og det kan være det der lige gør det ekstra, for at folk stopper op og ser annoncen.