Sådan Hjalp Vi Clothing-Konceptet Shaping New Tomorrow, Blandt Andet Kendt Fra Tv-Programmet Løvens Hule, Med At Omsætte For Millioner På Få Døgn!
Bag tøjmærket Shaping New Tomorrow (SNT) står tre Aalborg-drenge Kasper Ulrich, Christian Aachmann og Christoffer Bak. Vi mødte 2/3 af teamet på Seedster – en bootcamp i Marbella med 300 iværksættere og 30 mentorer. Vi var på Seedster for at holde foredrag om Facebook og Kickstarter for tredje år i træk. Dér i Spanien fik vi chancen for at prøve de fantastiske Perfect Pants. Bukserne ér virkelig lige så gode som drengene påstår (og det har vi slet ingen aktier i at sige, som deres bureau ). Vi fandt også hurtigt ud af at vi var på bølgelængde med SNT om iværksætterånd og hvordan vi mente det ville være mest optimalt af planlægge og eksekvere deres markedsføring.
Efter vi havde udvekslet en del idéer frem og tilbage, og efter vi havde taget et kig på deres daværende Facebook-annoncer, blev vi enige om at starte dét, vi kalder en “Validering af Facebook” for Shaping New Tomorrow.
Denne validering består i et forløb, hvor vi systematisk tester Facebooks mange værktøjer og muligheder igennem for en kunde. Målet er at samle en masse data ind på målgruppen, samt hvilke formuleringer, billeder og USP’er der giver de resultater, kunden ønsker. Al denne data danner derefter selve fundamentet for den langsigtede strategi.
En Flyvende Start
Der gik ikke lang tid fra vi kom hjem fra Seedster, før vi gik i gang med at banke en bomstærk maskine af annoncer i gang. Vi skulle nemlig være klar til SNT’s deltagelse i Løvens Hule kun en lille måned efter vi indledte samarbejdet.
Allerede efter vores annoncer havde kørt i en uges tid, kunne vi sammenligne resultaterne med de eksisterende annoncer (som et andet bureau havde sat op):
- 50% billigere kliks,
- 50% billigere tilføjelser til kurv
- og 33% billigere køb.
Løvens Hule
Det blev tirsdag d. 3. april og vi var med nød og næppe blevet klar med en kæmpe annonceopsætning, som var schedulet til at gå live netop som de trådte ind og begyndte at pitche i Løvens Hule. Drengene fra Shaping New Tomorrow har om nogen styr på foto- og videoproduktion og havde lavet nogle knivskarpe videoer med Jesper Buch der fortæller om både hans tro på forretningen, men også hans begejstring for produktet.
“Når først du har prøvet de her bukser, så kommer du aldrig i andre”, siger han i den video, som for alvor sparkede salget igang.
Vi sad klistret til computerskærmen hele tirsdag aften og dagene efter var vi nærmest konstant over deres annoncekonto fordi annoncerne performede så vanvittigt, at der hele tiden kunne laves små nye tiltag.
Danmark Indtages Og Europa Venter
Der gik ikke længe før at SNT’s, ellers forholdsvist store, lagerbeholdning var fuldstændigt udsolgt. Drengene knoklede dag og nat for at kunne håndtere alle de salg der kom ind og den support der hører til. Vi måtte skifte kommunikationen til at man kunne forudbestille de populære Perfect Pants istedet for at købe dem fordi produktionen ikke kunne følge med.
Efter en uges tid med fuld fart på begyndte niveauet af salg at stabilisere sig igen. Der blev delt massere af high fives ud på kontoret, ikke kun fordi annoncerne havde performet fantastisk, men også fordi vi havde fået utroligt meget værdifuld data ind som kunne bruges til at lægge den fremtidige strategi. Bl.a. blev der åbnet for de ældre segmenter på en måde, som vi slet ikke havde haft mulighed for før. I ugerne efter kunne vi kun køre med budskabet om at forudbestille (ikke købe), men holdt alligevel en ROAS på 5.6.
Vi færdiggjorde vores planlagte testforløb og fremlagde vores vurdering og strategi og blev enige om at fortsætte med et fast samarbejde. Siden da har vi givet den max gas i Danmark, og er i skrivende stund i gang med at planlægge internationaliseringsstrategien for det europæiske marked.
Og hvis du efter at have læst dette er blevet interesseret i selv at prøve de fantastiske bukser der føles som joggingbukser, så se mere her: www.shapingnewtomorrow.dk
Update 2022:
Fra 10 til 180 ansatte.
I de sidste 4 år har vi haft et ekstraordinært tæt samarbejde med SNT. Faktisk har de været den kunde, som vi har brugt allermest tid med, nogensinde. De marketinginitiativer som vi har sat i søen sammen har været så effektive, at det, ad flere omgange, har givet mening for SNT at øge mængden af timer vi bruger hver måned. Det betyder udvidet rapportering og skriftlig analyse, daglig sparring og månedlige fysiske heldags-workshops. Til vores held, så fungerede samarbejdet ikke kun fagligt men også venskabeligt. De fysiske workshops i København, Aalborg eller Hamborg sluttede ofte med en middag og en større eller mindre bytur, hvor de gode relationer fik lov at få en ekstra dimension.
Shaping New Tomorrow er en fantastisk virksomhed, bygget af ekstremt kompetente mennesker med en inspirerende virksomhedskultur. Rejsen vi tog sammen gik fra før investeringen i Løvens hule, til succesfuld skalering til Tyskland, Østrig, Sverige og Norge, og Shaping New Tomorrow har i dag over 180 ansatte.
I forbindelse med den videre skalering til endnu flere markeder ønskede SNT dog i sidste ende en marketingpartner som havde kontorer i alle deres aktive lande, samt at ligge Google og Meta under samme tag.
Derfor er SNT i dag rent fagligt rykket videre, men venskabet og rejsen fra 10 til 400 millioner i omsætning deler vi stadig.
Se vores afsluttende interview lige her: