“Sluk alle annoncerne, vi kan simpelthen ikke følge med”

14. september 2021


DecoFarver er en af de danske iværksættervirksomheder, der er kommet hjem fra Løvens Hule med en investering i hånden. De havde fået både Jan Lehrmann, Mia Wagner og Jacob Risgaard med ombord. Dog havde de fynske stiftere, Brian og Jesper, ikke regnet med, at tingene ville tage så meget fart som det gjorde, da Facebook annonceringen gik i gang efter de havde været på nationalt TV. 4 dage efter vi startede med annoncerne, ringede Jesper helt overvældet til os og sagde:
 
 

”Sluk alle annoncerne, vi kan simpelthen ikke følge med”.

 
 

Vi slukkede annoncerne og holdt en pause. En måned senere havde DecoFarver fået et større lager, og vi startede annoncerne igen, med en smule nervøsitet for om det ”bare” var hypen fra at have været i fjernsynet, der var årsag til de overdrevne resultater i første omgang. Der var dog ingen grund til at være nervøs. ROAS var stadig rygende høj, og prisen per ”add to cart” mindede om klikprisen på en normal annoncekonto.

 

Sådan maler man Facebook rød.

Hvorfor DecoFarver har fået så meget succes på Facebook, er der nok flere årsager til.
Her er 3 af de primære:    

     

  1. Autentiske: Jesper og Brian er definitionen af at være ’likeable’. Der er ingen tvivl om, at deres evne til at charmere løverne også kan mærkes på Facebook. Der findes næppe noget så autentisk og troværdigt, som folk der er synligt stolte af deres håndværk. Af samme årsag, så endte billedet til højre, med at performe bedre end specifikke produktbilleder. Desuden boostede det performance utrolig meget at tilføje navneskilte, da det bidrager med ekstra personlighed.
  2.  

  3. Produktet: Deres produkt er bedre og billigere end konkurrenten. Det er rimelig simpelt – DecoFarver sælger maling online – derfor er der færre omkostninger forbundet med drift – altså får kunden malingen til en bedre pris. Dette er et rationale som hr. og fru. Danmark kan forstå, og derfor er konceptet så smart og overbevisende
    – Sidenhen har DecoFarver fået en fysisk shop, og sågar deres egen maling DecoFREE og Deco HOME. 
  4.  

  5. Målgruppen: Gør det selv segmentet er blevet aktiveret. DecoFarver har haft stor succes med at markedsføre sig med sætningen ”Professionelt resultat uden håndværkere”. Dette har ræsonneret rigtig godt hos målgruppen, hvilket måske er hjulpet på vej af corona krisen, da folk pludselig havde tid til overs til at få malet deres gamle hængepartier. 

 
Der er ikke 1 facit til den bedste annonce

 

DecoFarver er et fremragende eksempel på, at der ikke er en form for annonce der outperformer. Der er selvfølgelig tendenser, såsom at karruselannoncer fungerer godt i deres scenarie, da det giver kunden mulighed for at se forskellige USP’er og forskellige farver. Aktualitet er nøglen, da folk fx. om sommeren skal have smørelse til terrassen, eller maling til havemøblerne, og om vinteren er det indendørs projekter som børneværelset eller køkkenet der er i højsædet.
Jesper og Brian har haft stor succes med at lave simple video opsætninger, hvor de kort og godt fortæller hvilke produkter kunden skal bruge til et specifikt formål – fraklip hvor de snøvler, griner og overlapper hinanden på forkerte tidspunkter har performet rigtig godt. Øvelse gør mester og efterhånden er de to fynske malermestre gået hen og blevet utrolig skarpe til at forstå deres målgruppe og levere det content der tiltaler dem.

The Marketing Guy lægger utrolig stor vægt på et godt samarbejde. Det er essentielt for gode resultater, da man har brug for mest mulig synergi for at være de bedste på markedet. Derfor har vi været stolte og glade for samarbejdet med DecoFarver.


Citat fra Jesper, stifter af DecoFarver:

”Jeg vil klart anbefale The Marketing Guy til andre grundet det meget proaktive arbejde og selvfølgelig de gode resultater. Det taler nærmest for sig selv, når man har skabt så gode resultater. Det kan bare ikke benægtes. De tager det store slæb, mens man som kunde også skal være med, for at skabe de bedste resultater. Det skaber et fantastisk samarbejde

Cookie-mark

Zack Muckerberg elsker cookies

Det burde du også. Klik OK hvis du vil være fed ligesom Muckerberg.
OK