Reshopper Er En App Der Forbinder Børnefamilier Med Hinanden Via Deres Markedsplads.
Vi havde først stiftet bekendtskab med Reshopper til iværksætter-bootcampen Seedster i Marbella, hvor vi var med som talere. De var på et hurtigt visit hos investoren Jesper Buch, som også afholder Seedster.
Reshopper var kommet rigtig langt med interne kræfter, og havde i midten af 2017 så godt som mættet det danske marked.
Næste step var at åbne Holland og Sverige op. Desværre var install-priserne var for høje, de oplagte segmenteringer performede ikke her, og Android gav næsten ikke mening at køre.
Derfor kom vi i snak om hvad man kunne gøre, for at få åbnet markederne op, og begyndte i juni 2017 at køre et udvidet valideringsforløb.
Her gik vi ind og testede alle parametre systematisk igennem fra bunden, for at finde frem til hvor Reshopper havde deres edge i de nye lande.
Efter et par uger med split-tests af alt fra kommunikative virkemidler til geo-targeting, havde vi fået arbejdet cost per install ned til et niveau, hvor det begyndte at blive rigtig sjovt. Her havde vi regnet med at vi skulle ligge og mikrooptimere i noget tid, men Reshopper er et startup med præcis dén energi og ild i røven, som gør at vi elsker at arbejde med iværksættere. Nu skulle der SKALERES.
Budgetter af en størrelsesorden der gav os en lille smule svedige håndflader skulle skydes afsted, så der kunne vindes momentum så hurtigt som muligt. Når annoncering skaleres, skal der typisk pushes ud til mennesker der ikke nødvendigvis er inderst i core-segmentet. Derfor vil cost per install sjældent være helt den samme som man ser ved de lavere budgetter. Deraf de svedige håndflader. Så vi tog kampen op, og selvom det er en hårfin balance at balancere Cost per install og et øget budget, så lykkedes det, og i 2017 skaffede vi mere end 82.000 downloads.