2019 er ved at være slut, og mens jeg sidder og kigger tilbage på året, er det specielt én case som jeg vil huske: Undo.
Undo (http://www.undo.app) er en app der sælger forsikringer på en ny og anderledes måde. I deres app kan du chatte med en chatbot, for at finde frem til de forsikringer der giver mest mening for dig.
Det er nemt, simpelt, lækkert og der er ingen telefonkøer. Samtidig er det møghamrende billigt, for du betaler kun for de forsikringer, du har brug for, fremfor at betale for en dyr pakkeløsning.
Da Emil fra Undo kom til os første gang, var han meget tydelig omkring sine forventninger til et evt. samarbejde med et Facebookbureau. Han ledte efter tre ting:
- Bureauet skulle kunne overtage arbejdet på Undo’s annoncer i en kortere perioder, indtil han fik rekrutteret den helt rigtige medarbejder til at klare opgaven inhouse. Denne rekrutteringsproces og samarbejdet med et nyt bureau skulle ikke gå udover vækstmålene for 2019.
- Bureauet skulle være klar på at være transparent omkring data og resultater, og at videregive deres erfaringer 1:1.
- Bureauet skulle kunne sælge verdens kedeligste produkt: Forsikringer.
Okay, full disclosure: Punkt tre kom ikke fra Emil – det har jeg selv tilføjet, for forsikringer er bare møghamrende kedeligt for 99% af befolkningen. Forsikringer er noget vi ikke gider tænke på, ligesom vi heller ikke gider tænke over hvilket elselskab eller hvilken internetudbyder vi har. Det er ting der bare skal virke, og hvis de gør dét, er vi egentlig fint tilfredse.
Derfor var vi også klar over, at det ville blive noget af en udfordring, at sælge forsikringer på Facebook. Selvom Undo efter min mening gjorde (og gør!) det bedre end alle andre forsikringsselskaber, kunne det være lige meget, hvis folk faldt i søvn, lige så snart man sagde ordet “forsikring”.
Heldigvis havde Undo et fantastisk produkt og et helt fantastisk team, så vi var meget villige til at tage opgaven. Derfor havde de nu også DK’s bedste Facebookbureau , og sammen gik vi i gang med opgaven om at skaffe app downloads på Facebook.
Og hvordan gik det så? Tja, udover at jeg selv blev kunde i 2019, og for første gang i mit liv kan huske hvilket forsikringsselskab jeg har, så kan jeg da godt afsløre, at jeg langt fra er den eneste der skiftede til Undo i årets løb.
Hør mere om hvordan det gik i videoen herunder.